Toon de quotesQuotes (4)
 Toon de videoclipTrailer

Ga naar Cinema.nlCinema.nl
 Query IMDbIMDb.com

Blade: Trinity (2004)

The final hunt begins.

Blade (Wesley Snipes) bundelt krachten met een groep vampierjagers met daarin Hannibal King (Ryan Reynolds) en Abigail Whistler (Jessica Biel). Aanvankelijk vindt Blade hen te amateuristisch, maar de bemoeizucht van de FBI en het dreigende gevaar van 'Drake' (Dominic Purcell) laat hem geen andere keus dan samen te werken met 'The Nightstalkers'. Ook de bitchy vampire Danica Talos (Parker Posey) en een hand vol 'affiliates' zijn Blade tot last.

Blade: Trinity is een aardig vervolg op zal in de smaak vallen bij liefhebbers van gevechtsscènes. Wesley Snipes is emotieloos, zoals we van hem gewend zijn en zal dus niet knipperen met zijn ogen. Dat zie je toch niet, omdat hij een donkere zonnebril draagt.

Jessica Biel zorgt voor een contrast en brengt menselijke gevoelens in. Dat neemt niet weg dat ze met pijl en boog gewapend een gevaarlijke tante is, ook al hielp zij op de set een dure lens van haar boog in de vernieling. Misschien is ze toch nét een tikkeltje te lief voor deze stoere rol. Ryan Reynolds hangt de lolbroek uit. Dat is vast een trekje uit Van Wilder. Er is voor elk wat wils, maar de actie voert de boventoon.

Het camerawerk en de belichting is in het eerste gedeelte van de film in orde. Later valt men meer terug op computeranimatie. Jammer, maar niet te voorkomen in het geval van verbrandende zombies. Er zit trouwens één lugubere scène in, die ze er van mij – ook al is het fictie – uit hadden mogen laten. Als je de film heb gezien, weet je wel welke ik bedoel. De sluikreclame voor een zekere MP3-speler is mij om het even. (Hoe blijven die doppen in Abigails oren?)

Blade en Blade II gezien? Dan kan je deze ook best wel een keertje kijken. <EV>

Film Cast

Details