Cover van Underworld
 Toon de foto'sFoto's (9)
 Toon de quotesQuotes (1)

Query IMDbIMDb.com

Underworld (2003)

An immortal battle for supremacy.

Al eeuwen lang woed er een heftige strijd tussen twee volkeren van de onderwereld; aan de ene zijde vampiers en aan de andere zijde weerwolven. De vampiere Selene (Kate Beckinsale) verdenkt de bloedverwante Kraven (Shane Brolly) van een dubbelleven. Is het overigens toeval dat deze catwoman with a bite de naam Selene draagt? Dat klinkt nogal als Selina. In Batman Returns wurmt ook Michelle Pfeiffer zich als Selina Kyle/Catwoman in een strak zwart pakje. Maar dit terzijde. Het is aanvankelijk niet duidelijk waarom de weerwolf Lucian (Michael Sheen) en de zijnen zo geïnteresseerd zijn in de mens Michael (Scott Speedman). Zwaar bewapend gaat Selene op onderzoek uit en probeert tegelijkertijd Michael uit de handen te houden van de weerwolven. Ze ziet wel wat in hem. De film heeft een hoog The Matrix gehalte, want de speciaal gefabriceerde kogels vliegen overdadig in het rond. Er is nog meer inspiratie uit andere films aanwezig, zoals een in tweeën gesneden hoofd gelijkend aan een scène uit Equilibrium en met wat fantasie is er zelfs de trein uit Harry Potter and the Sorcerer's Stone. Als detail vind ik de animatie met de put deksel om één of andere rede wel gaaf en de geluidseffecten zorgen voor een spannende sfeer. Het is wat betreft de actie dus in elk geval de moeite waard voor Matrix-fans. Het vervolg Underworld 2 komt in 2005 uit. De productie hiervoor zal in september 2004 beginnen. Kate Beckinsale is verder te zien als ultieme beauty in de romantische film Serendipity. <EV>

Film Cast

Details

regisseur: Len Wiseman »